Articole Afaceri
Bursa(1)
Diverse(3)
Imobiliare(0)
Internet(10)
Investitii(1)
Legislatie(1)
Marketing(8)
Oportunitati(5)
Curs Valutar
EURO
4.5873 lei
USD
3.8951 lei
AUR
161.1407 lei
SURSA
BNR  
Reclama
Idei de Afaceri

Boombiz.ro/ Articole / Afaceri Internet


Ce trebuie sa stiu inainte sa ma apuc de comert electronic

Voturi: 0 Voteaza

Inainte de a merge sa cautam o oferta pentru solutii de comert electronic ar trebui sa avem in considerare mai multe aspecte esentiale.

1. Stiu ce afacere vreau sa fac ?
2. Cat timp sunt dispus sa aloc pana la punerea in practica ?
3. M-am gandit bine la costuri ?
4. Unde ma vad peste 5 ani ?

1. Stiu ce afacere vreau sa fac ?

Este o intrebare foarte buna, da. Fac afacerea asta pentru ca am auzit la altii sau o fac pentru ca imi este draga si stiu aspecte importante din ea ? O fac pentru ca vreau sa speculez o oportunitate de piata , sa acopar un gol sau pentru ca am "simtit" ca se poate sa atac pe cineva care deja a probat-o? Sunt intrebari al caror raspuns sper ca il cunoasteti cand va apucati de comert electronic insa ar fi bine raspunsul sa il comunicati cat mai mult si detaliat celui cu care construiti magazinul virtual.

Pentru ca , in functie de comportamentul segmentului tinta vizat, in functie de tipologiile internationale ale websiturilor de un anumit gen, in functie de dorintele specifice ale fiecarui client si a particularitatilor afacerii , se va construi solutia.

Puteti spune : hei. dar daca ai deja o solutie ea poate fi adaptata usor la fiecare client ! Raspunsul este Nu, nu e asa,mai ales daca vrei sa faci ceva care sa reuseasca si sa ai clienti fericiti. Nu neg ca o parte din cod poate fi refolosita si in alte proiecte insa cel putin 50% din el se rescrie.

Sau evident puteti opta pentru o solutie open-source, minim personalizata ... oricum nu exista nici un magazin de succes care sa functioneze pe o astfel de platforma.

Concluzia este ca inainte de magazinul virtual trebuie facuta o munca de cercetare masiva, de unde se strang date care devin suport al analizei si al deciziei de a intra in acest business. Trebuie vazuta concurenta si cum se manifesta, trebuie analizat genul de marketing care se va face si ce resurse va consuma. Trebuie gandita bine strategia de costuri si de distributie cu toate implicatiile nefunctionalitatii acestora. Cand dupa toate acestea ramane zambetul pe fata, e cazul sa trec mai departe, sa imi testez rabdarea ....

2. Cat timp am la dispozitie?

Zboara repede oportunitatea sau piata suporta ca eu sa ma pregatesc inca 1 an de zile ?

Calitatea si complexitatea unei solutii de comert electronic depind foarte mult langa bugetul alocat si de timpul necesar punerii in opera a unei astfel de solutii. Daca am nevoie in 1 saptamana de el este clar ca voi instala un cod open source. Daca vreau sa fac afacerea asta ca in 5 ani sa creasca si sa prospere ... atunci trebuie gandita si realizata bine. Deseori intalnesc cazul "o facem acum asa si mai adaptam noi pe parcurs". O atitudine total gresita a clientului care nu intelege ca inainte de toate trebuie sa se inteleaga pe el si care nu vizualizeaza ca o astfel de atitudine il duce in timp la dublarea costurilor de fapt.

Rabdarea care se cere nu este infinita, insa din punctul meu de vedere cine se pregateste de un magazin online trebuie sa aiba rabdare cateva luni bune. De ce ? Auditul initial si specificatiile construite cu clientul dureaza intre 2 saptamani si o luna. Nu din cauza ca s-ar munci non-stop la asta ci din cauza ca trebuie lasat timpul sa actioneze asupra ideilor. Dupa 2 saptamani cea mai buna idee actuala s-ar putea sa nu mai fie buna. Constructia solutiei poate dura intre o luna si 3 luni, depinde de complexitatea ei. Daca se doreste integrarea magazinului cu programul de gestiune de stocuri, contabilitate si se aplica si module speciale de retaileri ... 3 luni e un termen inca rapid.
Dupa ce magazinul vede lumina zilei, pentru a produce el trebuie marketat. Mai mult online sau offline, dupa natura business-ului. Insa chiar si la minim, el trebuie marketat online. O actiune care dureaza cel putin o luna, maxim 3 pana programele incep sa functioneze.
Adunand cele de mai sus ajungem la 3-6 luni de munca cu mai multi oameni (intre 3 si 10).

Transmit pe aceasta cale celor care stiu ca se poate face magazinul cu "un baiat care stie" si o idee necercetata si nemarketata ca o sa ajunga dupa cele 6 luni sa vada ca nu au facut nici o vanzare si ca tot acolo de unde au plecat sunt.

3. M-am gandit bine la costuri ?

Alta mare problema a celor care intra acum in jocul online. Internetul trebuie sa fie o chestiune ieftina domnule! Mai ales ca multi nici nu stiu ce se intampla acolo si munca e nepalpabila. Atunci ... nu are cum sa fie ceva scump ! Aici vin sa spun iarasi GRESIT ! Nu va inchipuiti ca puteti sa investiti 1000 de Euro si veti ajunge sa vindeti mult. Pentru ca nu e asa. Si nu o spun eu doar ca specialist , o pot spune toti cei care au bagat doar atatia bani in magazinele lor. Cele de nisa sunt putin mai castigate aici insa nici acestea nu pot razbi.

Alta atitudine des intalnita este "il facem asa, mai ieftin, si apoi pe parcurs, in timp ce scoatem bani mai il infrumusetam si mai punem module". Asta inseamna lipsa de imagine a clientului vizavi de costuri, o mare problema pentru mine implementatorul solutiei, pentru ca pe de o parte o sa imi fie greu sa ii transmit suma costurilor reale si pe alta parte ca sunt deja presat la o negociere in care principalul scop este minimizarea pretului si nu profesionalismul solutiei.

Un mic calcul pe etape ne duce la analiza si audit - cca 700 Euro, solutia software - intre 2000 si 4000 de Euro, suport post implementare - cca 1500 Euro. Plus TVA. La un astfel de buget veti reusi sa implementati o solutie de magazin robusta, nu foarte flexibila insa pozitia care o veti avea va fi una buna pe piata in care sunteti destul de expus si cunoasteti piata.

Faceti calculul conform planului de afaceri sau la nivel de vanzari (cate bucati trebuie sa vand sa acopar acest cost si in cat timp il recuperez ) ca sa trageti concluzia daca merita sau nu sa bagati banii intr-un magazin online.


4. Unde ma vad peste 5 ani

Poate cea mai importanta componenta. Aveti banii, aveti rabdarea, stati, planificati si lansati magazinul si intrati pe o piata unde vreti sa faceti ceva. Ce vreau sa fac cu afacerea mea peste 5 ani ? O sa mai am magazinul sau o sa il inchid ? Zilnic zeci de magazine se inchid si se deschid altele noi . Cat va tine entuziasmul si de cand afacerea va lua locul acestuia ?

Un magazin online e cu greu un brand care sa il faci si sa il vinzi apoi. Nu poti sa ai magazine in toate localitatile ci doar unul singur si bun.

Un magazin online e valoros prin marfa care o are si atitudinea care o are. Puteti aplica diverse politici insa cea mai vizibila online e pe termen scurt cea de pret si pe termen lung cea de comitement fata de client. Va vedeti peste 5 ani tot acolo ?

Daca raspunsul e pozitiv inseamna ca aveti pasiunea necesara pentru a intra intr-o astfel de afacere

Sursa: http://www.underclick.ro
Autor: Claudiu Gamulescu
Trimite Comentariu:

Trebuie sa fi autentificat pentru a adauga comentarii!

Comentarii
Login
User 
Parola 
 
Cont Nou
Am uitat parola
Reclama
Statistici
Membri 1598
Idei Afaceri 44
Anunturi 0
Firme 261
Produse 323
Promotii 1
Colaborari 2
Articole 29
Cautari Articole
adauga
haine
consultanta
CONSTRUCTI
afacere
constructii
afaceri
firme
bere
parteneri
Parteneri | Termeni si Conditii Utilizare Site - © Boombiz.ro CONTACT
Parteneri: Jocuri Fete Barbie