Articole Afaceri
Bursa(1)
Diverse(3)
Imobiliare(0)
Internet(10)
Investitii(1)
Legislatie(1)
Marketing(8)
Oportunitati(5)
Curs Valutar
EURO
4.5514 lei
USD
4.1912 lei
AUR
168.8541 lei
SURSA
BNR  
Reclama
Idei de Afaceri

Boombiz.ro/ Articole / Afaceri Marketing


Cele 22 de legi ale marketingului I Partea 1

Voturi: 0 Voteaza

Orice stiinta isi are legile ei. La fel si Marketingul. Cartea, scrisa de doi dintre cei mai mari Marketeri ai momentului, Al Ries si Jack Trout, se vrea o lectie pe care orice om din marketing sa o invete. Mai jos gasiti extrase ideile principale. Violati-le pe riscul dumneavoastra..., spun autorii.

Legea 1 : Legea LEADERSHIP-ului - "It is better to be first than is to be better"

  • Creeaza o categorie in care sa fii primul !
  • Primul brand in orice categorie este primul in mintea cumparatorului potential [ prospect ]
  • Daca este o categorie sau o idee proasta in mod sigur nu va avea succes
  • Se aplica oricarui produs, oricarui brand is oricarei categorii
  • In mod uzual poti sa inlocuiesti "leading" intr-o categorie cu "first" pentru ca nu vei gresi
  • Total Quality Management este un concept nou, care se bazeaza pe un "benchmarking" permanent.

    Legea 2 : Legea CATEGORIEI - "Daca nu poti fi primul intr-o categorie, creeaza o categorie in care sa fii primul"

    Vine in completarea primei legi. Aceasta noua lege iti spune ca daca nu poti sa o respecti pe prima nu trebuie sa disperi. Un competitor intr-o cursa poate fi castigator daca isi inventeaza "cursa" lui, adica o noua categorie, in care sa fie primul si pe care oamenii sa il asocieze cu primul

    Legea 3 : Legea MINTII - "E mai bine sa fii primul in mintea oamenilor decat primul pe piata"

  • Este cea mai importanta lege a marketingului. Ea reprezinta TOTUL in marketing.
  • Sa fii primul pe piata iti da posibilitatea de a ajunge primul in mintea potentialilor clienti
  • O data "setata" o minte cu greu o mai schimbi, si daca reusesti aceasta schimbare, ea se produce foarte rar
  • Cea mai mare greseala de marketing este aceea de a schimba perceptia
  • "Intrarea" in minte nu se face usor, in timp pe baza unei aprecieri favorabile, ci se face in forta, spulberand orice impotrivire si aceasta din cauza ca oamenii sunt astfel construiti incat nu isi schimba ideile sau mai bine zis, nu vor ca tu sa le schimbi ideile.
  • Cativa bani cheltuiti cu cap la inceput pot valora cat foarte multi bani cheltuiti ulterior.

    Legea 4 : Legea PERCEPTIEI - "Marketingul nu este o lupta a produselor, ci a perceptiilor"

  • Nu exista obiective reale, fapte reale sau "cel mai bun produs" ci doar o anumita perceptie a realitatii
  • Totul este relativ. Adevarul si perceptia fuzioneaza in minte
  • Pentru a concura cu faptul ca suntem singuri in Univers, oamenii se proiecteaza in lumea exterioara, "traiesc" prin prisma cartilor, filmelor, televiziunii, ziarelor, revistelor. Ei "apartin" cluburilor, organizatiilor, institutiilor. Reprezentarile externe par mult mai reale decat in propria minte.
  • Realitatea nu este ceea ce ne inconjoara ci ceea ce se percepe. Universul exista in minte. Acolo trebuie sa actioneze marketingul
  • Marketingul este de fapt o manipulare a acestor perceptii
  • Adevarul = o perceptie a unui expert, care este tot o perceptie a noastra ca acel om este expert.
  • Perceptia se schimba foarte greu. Oamenii in mare parte a cazurilor nu au dreptate.
  • Ce este cu adevarat rau | Oamenii se bazeaza de multe ori pe perceptii "second hand", ale altora. De tipul ca "Se spune ca ", "Se stie ca "

    Legea 5 : Legea FOCUS-ului - "Cel mai puternic concept in marketing este sa detii un cuvant in mintea potentialului client"

  • Cuvantul nu trebuie inventat, trebuie ales unul simplu si nu complicat
  • Este supremul sacrificiu, sa iti legi toate actiunile de un singur cuvant
  • Exemple computer(IBM), copiator(XEROX), siguranta(Volvo), tinerete(Pepsi), condus(BMW), livrare la domiciliu(Domino's), etc
  • Nu trebuie luat cuvantul altcuiva decat daca renunta la el in timp
  • Esenta marketingului este de a ingusta segmentul-tinta. Nu poti obtine ceva daca alergi dupa orice
  • Sa nu se faca focus pe cuvinte ne-necesare, tip calitate, onestitate,etc, care reprezinta valori interne ale oricarei firme.

    Legea 6 : Legea EXCLUSIVITATII - "Doua companii nu pot detine acelasi cuvant in mintea potentialului client"

  • Daca cineva are deja un cuvant este fara sens sa incerci sa il detii
  • De fiecare data cand incerci sa schimbi, intaresti de fapt pozitia concurentului principal
  • In locul studiilor complicate in care se regasesc sute de atribute pentru un produs, miscarea trebuie facuta prin mutarea catre simplu.

    Legea 7 : Legea SCARII VALORILOR - "Strategia folosita depinde de ce treapta ocupi pe scara"

  • Orice firma are ca obiectiv primar sa se impuna ca primul in minte. Daca acest lucru nu va reuseste, incercati sa va pozitionati ca locul 2 sau 3 in mintea oamenilor
  • Trebuie retinut ca produsele nu sunt egale. Prospectul le clasifica in mintea lui dupa o anumita scara. Pentru orice exista o scara.
  • Mintea e selectiva. Pe acelasi principiu al scarii, mintea selecteaza informatiile pe care doreste sa le primeasca si pe celelalte le respinge.
  • Mintea accepta doar DATE NOI CONSISTENTE vizavi de scara de produse.
  • Numarul de scari difera de la produs la produs. Ce este cumparat frecvent sau exprima o experienta neplacuta are putine trepte ale scarii. Ce este cumparat o singura data in viata sau exprima un maxim de placere are o singura treapta scara. Cu cat este implicat mai mult in schimb factorul personal, chiar la nivel de cumparare frecventa, scara are din ce in ce mai multe trepte.
  • Relatia directa intre cota de piata si scara este evidenta. De obicei primii trei, numiti si "Cele 3 branduri conducatoare" au ponderea de 4:2:1 pe scara, lucru tradus si in cotele de piata.
  • Se retin de catre oameni maxim 7 lucruri vizavi de un sibiect. Este la fel si cu categoriile. Un om retine maxim 7 branduri pe un anume produs sau serviciu.

    Legea 8 : Legea DUALITATII - "Pe termen lung fiecare piata devine o cursa de doi"

  • Acestia sunt de regula cel mai vechi pe piata si primul challenger
  • Pe termen lung numarul 1 pierde procente in favoarea numarului 2
  • Aceasta lege ajuta foarte mult la planificarea strategiilor pe termen scurt
  • Pe pietele unde nu exista numarul 2, acestea sunt practic invitatii la atac pe ele
  • MIntea functioneaza de tipul "Trebuie sa fie cei mai buni, doar sunt liderii"

    Legea 9: Legea OPOZITIEI - "Daca tragi pentru locul 2, strategia ta e impusa de lider"

  • In putere exista slabiciune. Chiar daca scara valorilor e puternica este posibil ca numarul 2 sa inverseze situatia.
  • Studiati firma de deasupora voastra. Gasiti-i forta si invatati sa o transformati in slabiciune
  • Nu incercati sa fiti mai buni, dar incercati sa fiti diferiti
  • Acest atac are doua taisuri. Trebui contracarat cu ceva ce oamenii realizeaza imediat si nu in timp lung
  • Negativul ca sa fie eficient trebuie sa fie adevarat

    Legea 10 : Legea DIVIZARII - "Peste timp, o categorie se divide in doua sau mai multe categorii"

  • Computere - categoria, s-a divizat in : mainframes, minicomputere, workstatio, computere personale)PC), laptopuri, notebook, computere de buzunar.
  • Fiecare nou segment este o entitate noua, separata, distincta, care are o ratiune de a exista si are liderul sau, care rareori este acelasi cu cel din categoria principala.
  • Cea mai mare greseala este sa crezi ca aceste noi categorii se combina ( vizavi de sinergie si alianta corporatista, concepte raspandite larg in SUA). Ele se divid!
  • Pentru ca un lider sa se mentina el trebuie sa lanseze noi branduri pentru fiecare categorie noua. Nu trebuie implementat brandul principal pentru ca el creeaza confuzie.
  • E mai bine mai devreme decat mai tarziu. Nu poti sa fii primul intr-o categorie insa daca nu astepti un timp ca lucrurile sa se dezvolte.

    Legea 11: Legea PERSPECTIVEI - "Efectele de marketing se vad dupa o perioada de timp"

    Efectele pe termen lung sunt inversul celor de pe termen scurt. DAca jefuiesti o banca de 100.000 dolari si a doua zi esti prins si inchis pentru o perioada de 10 ani de zile, poti spune sau ca ai muncit o zi pentru 100.000 dolari, sau poti spune ca ai muncit 10 ani pentru 10.000 pe an. Depinde doar de punctul de vedere.
  • Este foarte greu sa vezi efectele pe termen lung, mai ales cand se lucreaza cu o planificare trimestriala

    Note de subsol

    "The 22 Immutable Laws of Marketing" - Al Ries & Jack Trout, Harper Collins, 1994
    Continuarea la Legile Marketingului , partea a doua

    Benchmark = compararea produselor cu cele mai bune de pe piata


Sursa: http://www.underclick.ro
Autor: Claudiu Gamulescu
Trimite Comentariu:

Trebuie sa fi autentificat pentru a adauga comentarii!

Comentarii
Login
User 
Parola 
 
Cont Nou
Am uitat parola
Reclama
Statistici
Membri 1583
Idei Afaceri 44
Anunturi 0
Firme 262
Produse 323
Promotii 1
Colaborari 2
Articole 29
Cautari Articole
adauga
haine
consultanta
CONSTRUCTI
afacere
constructii
afaceri
firme
bere
parteneri
Parteneri | Termeni si Conditii Utilizare Site - © Boombiz.ro CONTACT
Parteneri: Jocuri Fete Barbie