Articole Afaceri
Bursa(1)
Diverse(3)
Imobiliare(0)
Internet(10)
Investitii(1)
Legislatie(1)
Marketing(8)
Oportunitati(5)
Curs Valutar
EURO
4.5333 lei
USD
4.1453 lei
AUR
168.8079 lei
SURSA
BNR  
Reclama
Idei de Afaceri

Boombiz.ro/ Articole / Afaceri Marketing


Cele 22 de legi ale marketingului I Partea 2

Voturi: 0 Voteaza

Orice stiinta isi are legile ei. La fel si Marketingul. Cartea, scrisa de doi dintre cei mai mari Marketeri ai momentului, Al Ries si Jack Trout, se vrea o lectie pe care orice om din marketing sa o invete. Mai jos gasiti extrase ideile principale. Violati-le pe riscul dumneavoastra..., spun autorii.

Legea 12 : Legea EXTENSIEI LINIEI DE PRODUSE - "Exista o presiune irezistibila de a profita de notorietatea brandului"

  • Este cea mai incalcata lege a marketingului si care are loc in continuare in fiecare zi
  • Atata vreme cat o companie este concentrata pe un singur produs ea este foarte profitabila. In momentul in care trece la n produse, incepe sa piarda bani.
  • Cand incerci sa faci TOT pentru TOATE persoanele, ai deja o mare problema. Mai bine tare intr-un singur punct decat slab in toate.
  • Sunt atatea domenii de extindere cat galaxii in univers. Si se inventeaza sute in fiecare zi. Poti intra in oricare din ele. Insa pe termen lung, cu prezenta unei concurente serioase pe piata nu vei face fata"
  • "Mai mult e mai putin" Mai multe produse, mai multe piete, mai multe aliante = mai putini bani
  • "Mai putin e mai mult" Un produs, o piata, specializare, un cuvant in mintea oamenilor = bani
  • Un nou brand inseamna bani, timp, idei si concept. Multora le este mai simplu sa foloseasca ce au deja. Ca un brand sa reuseasca trebuie sa fie 1. primul in categoria sa sau 2. o alternativa la lider.
  • Antidotul este curajul corporatist de a spune NU . Este o resursa mult mai la indemana.

    Legea 13 : Legea SACRIFICIULUI - "Ca sa obtii ceva trebuie sa renunti la ceva"

    Este opusul legii numarul 12. Exista trei sacrificii mari 1. Linia de produse
  • Daca vrei sa ai succes trebuie sa reduci linia de produse si nu sa o extinzi
  • Nu este adevarat ca daca ai mai multe produse vinzi mai mult. Linia completa de produse este un lux pentru ratati
  • Lumea afacerilor de astazi este plina de "generalisti" si de "specializati". Majoritatea "generalistilor" au probleme in loc sa domine piata. 2. Piata tinta
  • Unde scrie ca trebuie sa te adresezi tuturor cu afacerea ta ?
  • Targetul nu este piata. Aceasta este doar o aparenta. Nu este acelasi lucru cu oamenii care vor cumpara intr-adevar produsul.
  • De cele mai mutle ori adresarea unei naume categorii antreneaza oameni si din alte categorii daca este facuta bine. 3.Schimbarea constanta
  • Nu scrie nicaieri ca trebuie sa iti schimbi in fiecarea an strategia si asta mai ales conform bugetului
  • Daca urmaresti cresterile si scaderile pietei cu strategia vei sfarsi prin a te abate de la drumul drept. Primul pas in mentinerea unei pozitii constante este de a nu schimba.

    Legea 14 : Legea ATRIBUTELOR - "Pentru fiecare atribut, exista un opus, care este la fel de eficient"

    Vine in completarea legii 6 care spunea ca daca nu ai un cuvant al tau trebuie sa ti-l gasesti. In majoritatea cazurilor, acel cuvant il detine deja concurenta. Trebuie gasit un alt atribut !
  • Gandirea este ca daca ceva deja merge , atunci trebuie sa gasim ceva similar. Gresit !
  • Marketingul este o lupta a ideilor. Daca vrei sa castigi trebuie sa ai o idee si un atribut propriu in jurul caruia sa iti indrepti eforturile. Daca nu ai una din cele doua ar trebui sa ai un pret scazut. Foarte scazut !
  • Se spune ca atributele nu sunt toate egale si ca au si ele o scara a importantei. Deci incercati sa il detineti pe cel mai important .
  • Niciodata sa nu ignorati potentialul unui nou atribut si sa il analizati cu atentie.

    Legea 15 : Legea SINCERITATII - "Cand admiti ceva negativ in legatura cu tine, prospectul il va lua drept pozitiv"

  • Este impotriva naturii ca o corporatie sau un om sa isi admita greselile. De ani de zile suntem bombardati cu gandirea pozitiva, prin dictoane de genul "Think positive!" . Este de necrezut insa de multe ori functioneaza sa admiti ceva negativ pentru ca apoi sa il tranformi in favoarea ta in ceva pozitiv.
  • Sinceritatea este mereu dezarmanta. Orice declaratie negativa o faci despre tine este in majoritatea cazurilor admisa direct ca si adevar. Pe cealalta parte afirmatiile pozitive sunt privite mereu cu suspiciune. Intr-o propozitie negativa nu se mai cere nici o dovada de catre potentialul client.
  • Dece se cauta evidentul?Pentru ca marketingul este mereu in cautarea evidentului. Din moment ce este foarte greu sa schimbi o parere o data formata. eforturile de marketing trebuie directionate spre folosirea ideilor si conceptelor deja stabilite in minte.
  • Gandirea pozitiva a fost mult supraapreciata. Explozia comunicatiilro in societate au facut oamenii sa fie precauti si suspiciosi vizavi de companii care incearca sa le vanda orice. Admiterea unei probleme existente este ceea ce foarte companii fac. Cand o companie incepe mesajul admitzand ca are o problema, aproape instinctiv se deschid mintile. Ganditi-va de cate ori a venit cineva la voi cu o problema si atitudinea voastra de a-l ajuta. Acum ganditi-va la conversatia cu cineva care va povesteste ce lucruri minunate face. Va pierdeti interesul repede!
  • Negativul nu trebuie sa tina mult. El trebuie rapid transformat in pozitiv!
  • Onestitatea este cea mai buna politica

    Legea 16 : Legea SINGULARITATII - "In fiecare situatie, doar o miscare produce efecte substantiale"

  • Multi considera succesul a fi o suma totala a mai multor eforturi mici executate cum trebuie. Credinta ca a aplica mai multe strategii probate, urmate de un program strict duce la succes. Oricum ai incerca, sau din greu sau mai usor, diferentele sunt marginale. Si cu cat este mai mare compania cu atat sunt mai mari sansele ca sa nu se realizeze o abordare "din greu".
  • Sa gasesti o miscare inteligenta este foarte greu. Iar sa gasesti mai multe este aproape imposibil.
  • La fel este si in marketing. Liderul este vulnerabil intr-un singur loc. In acel loc trebuie canalizata toata forta unei "invazii". Cu atat mai mult ca acolo se asteapta cel mai putin sau deloc.
  • Ca sa gaseasca acea idee, acel concept singular, managerii trebuie sa stie ce se intampla in piata. Trebuie sa coboare din birouri in cotidian. Trebuie sa stie ce merge si ce nu merge. Din cauza costurilor mari pe o greseala de marketing nu puteti sa va permiteti sa delagati deciziile. Este foarte greu daca stati la birou si nu va implicati in proces !

    Legea 17 : Legea NEPREVAZUTULUI - "In cazul in care nu planificati chiar voi pentru concurenta, nu puteti prevedea viitorul"

  • In mod impicit, toate planurile de marketing sunt o presupunere in ceea ce priveste viitorul. Majoritatea acestor planuri se dovedesc a fi gresite in ce priveste viitorul. Cu sute de computere si o armata de analisti, acesta nu poate fi anticipat.
  • Greseala mare este sa nu stii ce inseamna un plan pe termen lung si unul pe termen scurt. Cele pe termen lung de obicei nu sunt urmate si nu sunt bagate in seama, iar cele pe termen scurt sunt preponderent financiare.
  • Un bun plan pe termen scurt este cel care iti defineste unghiul de abordare si cuvantul cheie, iti diferentiaza compania si produsul. Apoi vine cel pe termen lung, care este mai mult o directie, care stabileste cum sa iti maximizezi unghiul sau ideea.
  • Cum poti insa prezice? Avand la indemana trendurile de piata. Este bine, insa exista capcana extrapolarii, de a presupune tu pana unde merg trendurile. Este ca si cum ai presupune ca viitorul este o continuare a prezentului. Avand la indemana cercetarile de marketing ? Acesta sunt mai mult o problema. Ideile noi si conceptele sunt imposibil de masurat. Oamenii nu stiu ce o sa faca pana in momentul in care vor avea de luat o decizie.
  • Legea lui Peter : "Neasteptatul se intampla intotdeauna". De remarcat exemplul Xerox, unde nici cercetarea de piata si nici trendul nu au scos la iveala oportunitatea de a intra cu un copiator pe piata. Ati tras vreodata o hartie la "xerox" ?
  • Nimeni nu poate prezice viitorul cu exactitate. La fel nici planurile de marketing nu ar trebui sa o faca.

    Legea 18 : Legea SUCCESULUI - "Succesul duce adesea la aroganta si aroganta duce la esec"

  • Ego-ul este cel mai mare dusman al marketingului de succes. Ce este nevoie ? Obiectivitate ! Cand oamenii au succes devin tot mai putin obiectivi. Substituie deseori gandirea lor gandirii pietei.
  • Succesul este deseori elementul fatal care sta in spatele extensiei liniilor de productie. Cand o comapnie are succes, conducatorii ei vor presupune in primul rand ca este din cauza brandului. Si imediat cauta alte produse pe care sa le eticheteze la fel. De fapt este invers. Nu numele a facut brandul faimos (desi invers functioneaza ca un nume prost poate frana dezvoltarea). Brandul a devenit faimos pentru ca s-au facut miscarile corecte de marketing. In alte cuvinte, pasii facuti au fost in concordanta cu legile marketingului.
  • Ai ajuns primul in minte. Ai focalizat segmentul . Ai gasit un atribut puternic. Succesul duce ca sa pui acest nume faimos si pe alte produse.
  • Daca sunteti un director ocupat cum va adunati informatia obiectiva despre ce se intampla cu adevarat? Cum puteti pune baza ca ce va spun cei de la middle management nu este ceea ce vreti de fapt sa auziti? Cum sunteti in stare sa primiti vestile proaste, la fel ca pe cele bune ?
  • O posibilitate - puteti sa va deghizati. Sa mergeti pe lantul de productie, acolo unde nu va cunoste nimeni si sa incercati sa aflati parerile obiective.
  • In SUA la o companie mare se apreciaza ca directorul petrece 18 ore pe saptamana cu activitati in afara companiei, plus inca 17 ore de sedinte interne si inca 6 ore de pregatire a acestor sedinte. Raman doar 20 de ore pentru a face restul in companie, si de obiecei se deleaga functia de marketing, o greseala la nivel inalt.
  • Gorbaciov catre Regan :"E mai bine sa vezi o data decat sa auzi de 100 ori"

    Legea 19 : Legea ESECULUI - "Esecul trebuie asteptat si acceptat"

  • Prea multe companii incearaca sa indrepte lucrurile in loc sa renunte la ele. Devine un mod de viata reorganizarea in fata insuccesului. Sa admiti o greseala nu este ceva care sa puna capat carierei tale. Cea mai buan strategie este sa recunosti din timp greala si sa iei masuri pentru a limita pierderile. Cei mai buni la acest capitol sunt japonezii si aceasta din cauza ca managementul este mult mai concentrat si tind sa isi elimine propriul ego din afaceri". Este mult mai simplu sa traiesti cu "Am gresit cu totii" decat cu "Eu am gresit". De aceea japonezii stau foarte bine pe piata. Cand s-a facut o greseala o admit imediat , se iau masurile de rigoare si apoise trece mai departe.
  • De retinut ca este greu sa fii primul intr-o noua categorie fara sa iti rupi gatul. Daca o companie ar lucra intr-un mod ideal atunci ea ar trebui sa aiba spirit de echipa, dedicare si un lider de sacrificiu. Pe care in mod normal un patron l-ar concedia dupa ce si-a facut treaba"

    Legea 20 : Legea BOOM-ului MEDIATIC - "Situatia este deseori invers decat cea care apare in presa"

  • Cand o companie merge bine nu are nevoie de mediatizare. Cand aceasta apare deseori semnalizeaza probleme.
  • Tinerii reporteri si editori tind sa fie mult mai impresionati de ceea ce citesc in alte parti decat informatiile pe care ei insisi le aduna. Odata pornita mediatizarea ea merge inainte si nu se opreste. Istoria este plina de insuccese care au fost mari succese de presa. Mediatizarea incalca grav legea viitorului neprevizibil.
  • Daca vreti sa vedeti repere importante nu cautati prima pagina a ziarului, ci cautati micile insertii din paginile neimportante. Capturarea atentiei publicului nu este tot una cu revolutionalizarea pietei.
  • Videotelefonul nu a fost un succes chiar daca a fost mediatizat de peste 20 de ani. Nimeni nu vrea sa se imbrace cand vorbeste la telefon
  • Marile revolutii nu vin la pranz cu reluarea editiei la ora 18.00. Marile revolutii vin noaptea si te trezesti dimineata deja uimit.

    Legea 21 : Legea ACCELERATIEI - "Programele de succes nu se construiesc pe sezon, ci pe trenduri"

  • O sezonalitate a pietei poate deveni profitabila, insa nu este o miscare de termen lung. Cand trendul incepe de multe ori prinde compania cu mult personal, cheltuieli de regie care cresc si retele de distributie mari. Cand sezonalitatea dispare compania intra deseori in soc financiar.
  • Cand afacerea ta creste mult pe sezonalitate, trebuie sa incerci sa o demontezi si sa repui in drepturi normalitatea pietei.
  • Exemplul managerului lui Elvis Presley care in momentul in care era faimos i-a redus numarul de aparitii, salvand astfel imaginea sa, care nu a fost consumata sezonier, ci ceruta apoi cu regularitate.

    Legea 22 : Legea RESURSELOR - "Fara finantarea necesara, orice idee se zdrobeste"

  • Nici o idee nu se duce prea departe fara finantarea necesara. Deseori cei care au idei cred ca marketingul este cel care le va aduce succesul. este adevarat ca fara el nu se poate. Dar ca sa stai in prim alinie ai nevoie de bani. O idee slaba cu o finantare de milioane de dolari s-ar putea sa aiba succes in fata uneia excelente dar cu putini bani"
  • Ideea trebuie folosita pentru a obtine finantare. Marketingul poate veni apoi sa se muleze acesteia. O idee fara bani nu valoreaza NIMIC. Pregatiti-va pentru a fi finatati sa renuntati la o mare parte din ea. "
  • Viata poate parea nedreapta in jocul marilor companii si a banilor pe care ii detin vs. micile companii in care se pune multa daruire. Poti fi scos de pe piata foarte repede.
  • Sfat: Fiti rationali, investiti in prima faza aproape tot. Ca sa invartiti toate aceste "roti" ale marketingului veti avea nevoie de bani. Multi bani.
    "The 22 Immutable Laws of Marketing" - Al Ries & Jack Trout, Harper Collins, 1994


Sursa: http://www.underclick.ro
Autor: Claudiu Gamulescu
Trimite Comentariu:

Trebuie sa fi autentificat pentru a adauga comentarii!

Comentarii
Login
User 
Parola 
 
Cont Nou
Am uitat parola
Reclama
Statistici
Membri 1586
Idei Afaceri 44
Anunturi 0
Firme 261
Produse 323
Promotii 1
Colaborari 2
Articole 29
Cautari Articole
adauga
haine
consultanta
CONSTRUCTI
afacere
constructii
afaceri
firme
bere
parteneri
Parteneri | Termeni si Conditii Utilizare Site - © Boombiz.ro CONTACT
Parteneri: Jocuri Fete Barbie