Articole Afaceri
Bursa(1)
Diverse(3)
Imobiliare(0)
Internet(10)
Investitii(1)
Legislatie(1)
Marketing(8)
Oportunitati(5)
Curs Valutar
EURO
4.5873 lei
USD
3.8951 lei
AUR
161.1407 lei
SURSA
BNR  
Reclama
Idei de Afaceri

Boombiz.ro/ Articole / Afaceri Internet


Magazin Online Partea 1

Voturi: 0 Voteaza

M-am decis. Vreau sa ma apuc de afaceri online. Vreau sa imi deschid un magazin pe Internet. Ce poate fi mai simplu de atat? Imi fac un site, ii fac putina reclama si apoi totul merge de la sine. Care este, insa, rata reala de succes si ce elemente ar trebui sa iau in considerare cand pornesc la drum?

Pana acum, am aruncat o privire de ansamblu asupra magazinelor de IT, Carti si Articole pentru copii. Ce s-a mai intamplat intre timp? Comertul electronic isi continua linistit cresterea constanta. Cred ca s-a ajuns la un indicator de 2-3 magazine pe saptamana. Din pacate, nu exista o autoritate unde sa raportezi deschiderea unui nou magazin, asa ca aprecierile le facem dupa cantitatea de e-mailuri sosite pe adresa noastra. Putem observa o mai mare atentie in deschiderea magazinelor noi ceea ce inseamna ca incet, dar sigur, se face trecerea in zona antreprenoriala. Din alte tendinte care le mai putem observa in ultima luna notabile ar fi actiunile magazinelor straine care ataca piata romaneasca... daca noi nu ne miscam indeajuns de repede ne-o vor lua altii inainte. Si cand te gandesti ca avem tot ce ne trebuie: cunostinte despre piata, specialisti in IT si chiar si clienti…

Exista o zona “mitica” ce ridica multe prejudecati. Pana cand aceste lucruri nu vor fi intelese foarte clar nu vom putea face un adevarat comert electronic. Teama este ca, dupa ce aceste mituri vor fi daramate, vom asista la o explozie la care piata nu va putea face fata.

A. Plata pe Internet e ceva cu grad mare de risc, hackerii ne pandesc la orice colt. GRESIT. Sistemele de plata, mai ales 3D Secure, este unul din cele mai sigure instrumente de plata din lume, cu standarde impuse de Visa si MasterCard.

B. Hackerii fraudeaza mult pe Internet. GRESIT. 99% din fraudele inregistrate pe Internet sunt la nivel de comercianti. Sistemul romanesc este unul foarte dur in momentul de fata si permite destul de greu accesul in sistem. De asemenea, standardele impuse de organizatiile internationale sunt foarte ridicate.

C. Comisioanele in Romania sunt mari. GRESIT. Orice comparatie cu comisioanele din alte tari infirma aceasta teorie. Nu suntem nici mai scumpi, poate pe alocuri putin mai ieftini, insa ne incadram in tendinta preturilor mondiale.

Vom continua cu analiza altor domenii de interes pentru comercianti.


MAGAZINELE FOTO

Situate tot in zona tehnologiilor de ultima ora, aceste magazine ocupa un segment de piata de circa 6%. Cele 30 de magazine online care pot fi gasite in Romania vanzand aceste produse se gasesc intr-o concurenta foarte mare unde diferenta o face, pe de o parte, pretul (nu toate practica preturi loiale) si, pe de alta parte, serviciile complementare. Neincluse in zona “foto” dar complementare cu aceasta sunt magazinele care vand carduri de memorie, magazine de nisa care cunosc un succes impresionant.

Magazinele foto nu sunt bine puse la punct exact la capitolul pe care il vand... imagine. Considerentele (ca si la majoritatea magazinelor de electronice sau IT) pentru care afirmam acest lucru sunt legate de partea tehnica. Se poate observa lejer ca aceste magazine sunt facute de comercianti care ignora complet faptul ca fotografiatul este o arta. Si nu toata lumea care citeste date tehnice poate sa le si inteleaga. Folosirea unor instrumente de marketing absolut la indemana pot face din aceste magazine adevarate “stele” . De aceea, primul magazin cu adevarat profesionist in acest segment il va si castiga.

Ca si date tehnice despre obiceiurile acestor magazine, ele prefera transportul cu curierii rapizi care manipuleaza mai cu grija coletele si care exploreaza cu atentie posibilitatile de plata cu cardul. Aceasta, cel mai mult ne duce cu gandul ca se acorda o importanta ridicata unor detalii de personalizare.

MAGAZINELE Online DE ELECTRONICE

Ne mentinem in zona moderna a produselor comercializate. La fel de interesante ca aparatele foto sunt toate tipurile de device-uri electronice care ne fac viata mai frumoasa sau mai usoara. Plecand de la casetofonul deja banal si pana la Mp3playere cu video incorporat, roboti cu diverse intrebuintari si facilitati de zi cu zi, zona acestor produse este deosebit de fascinanta. De asemenea, numarul produselor este destul de mare incat in magazinele reale dau nastere unor adevarate hale de vanzare. Era normal ca si comertul electronic sa fie reprezentat destul de bine de astfel de magazine, in Romania ele reprezentand circa 5% din piata.

Acest segment este cel mai bine reprezentat din punct de vedere al imaginii, 11 din cele 25 de magazine( 45%) prezentandu-se de la bine la foarte bine. Alaturi de magazinele de haine si cele de software, magazinele de electronice sunt in Top 3 ca reprezentare grafica. Totodata, sunt foarte bine puse la punct cu ceea ce inseamna “shopping cart” si plata cu cardul, oferind aceste posibilitati. Impresia puternica pe care o lasa acest segment este ca e puternic concurential si deja antreprenoriatul este singura optiune de a rezista pe aceasta nisa. Modalitatile de livrare sunt diverse, in principal folosindu-se curierii rapizi sau propriile sisteme de distributie. Nu prea se ofera facilitati de reducere a costului transportului si deseori se conditioneaza valoarea acestuia de vanzare iar valorile nu sunt chiar mici la aceste produse. Din punct de vedere al vizibilitatii lor pe web stau destul de bine si sunt traficate, indicator care ne arata interesul crescut al romanilor. Va fi un segment cu o dinamica mare si cu o concurenta mare. |nca un an estimam ca se mai poate intra usor pe aceasta nisa.

MAGAZINELE Online DE ARTICOLE SPORTIVE

O adevarata piata in vest cu articole sportive. Aici nu includ numai imbracamintea sportiva la care romanul nu prea are acces ci vorbim si de lumea accesoriilor sportive de orice fel. Magazinele sportive au proliferat in orase dar incepe sa se simta vantul schimbarii si la acestea observandu-se o tendinta de migrare spre Internet. Din pacate aceasta nu este prea profesionista, acesta fiind segmentul unde, parerea noastra, este ca se poate intra cu cea mai mare usurinta. La segmentele de nisa se inregistreaza intariri (mai ales la pescuit si sporturi pe role) insa sportul e un domeniu foarte vast si care are multi adepti.

Magazinele din acest segment prefera livrarea cu curier rapid si cu plata la livrare. |nca nu s-a facut nici un pas catre carduri si probabil ca starea de “verificare” a marfii va impune in viitor mentinerea mai multor modalitati de plata. De asemenea, si valorile deloc neglijabile impun o oarecare reticenta insa, pe termen scurt, lucrurile se vor remedia cu increderea in brandurile online. Cu o cota de 4% din total, aceasta piata este deosebit de atractiva, mai ales ca in vest genereaza vanzari de multe zeci de milioane de dolari.

Sursa: http://www.underclick.ro
Autor: Claudiu Gamulescu
Trimite Comentariu:

Trebuie sa fi autentificat pentru a adauga comentarii!

Comentarii
Login
User 
Parola 
 
Cont Nou
Am uitat parola
Reclama
Statistici
Membri 1598
Idei Afaceri 44
Anunturi 0
Firme 261
Produse 323
Promotii 1
Colaborari 2
Articole 29
Cautari Articole
adauga
haine
consultanta
CONSTRUCTI
afacere
constructii
afaceri
firme
bere
parteneri
Parteneri | Termeni si Conditii Utilizare Site - © Boombiz.ro CONTACT
Parteneri: Jocuri Fete Barbie