Articole Afaceri
Bursa(1)
Diverse(3)
Imobiliare(0)
Internet(10)
Investitii(1)
Legislatie(1)
Marketing(8)
Oportunitati(5)
Curs Valutar
EURO
4.6332 lei
USD
3.9185 lei
AUR
158.2582 lei
SURSA
BNR  
Reclama
Idei de Afaceri

Boombiz.ro/ Articole / Afaceri Marketing


Unde facem publicitate online

Voturi: 0 Voteaza

Sa ne imaginam Internetul ca o vasta retea de drumuri. Daca vrem sa facem publicitate online trebuie sa alegem foarte bine drumul pe care sa ne postam panoul. Este oportun sa ne afisam pe o autostrada pe unde trece foarta multa lume? Poate ca faptul ca trece in viteza este un amanunt de luat in considerare ... Este oportun sa ne afisam pe o strada laturalnica? Poate ca faptul ca pe acolo trec din cand in cand oamenii care merg la terenul de sport este un amanunt important... In functie de interesele fiecaruia se gasesc sute de locuri pentru a face publicitate online. Evident cuvantul la ordinea zilei este eficienta. Haideti sa analizam unde este oportun sa ne afisam.

In primul rand sa aruncam o privire asupra evolutiei publicitatii online. La inceputurile sale Internetul a fost creat ca o retea care permite schimbul de informatie intre utilizatori, nimic mai mult. Abia in 1993, o data cu proiectul Mosaic s-au putut vedea primele imagini (poze) pe Internet. Putem considera ca acest an este inceputul istoriei publicitatii web. In 1995 a fost boom-ul si publicitatea pe Internet a capatat o forma institutionala si dezvoltarea ei este continua de atunci, observandu-se o mare diversificare.

Mijloacele prin care se poate face publicitate online sunt: bannere, poze, linkuri sponsorizate, articole si advertoriale, broadcasting si streaming. Fiecare site poate sa le opereze in cadrul sau si mai mult de atat daca nu poseda unul din canale il poate crea relativ usor. De aceea cel mai important este sa identificam site-urile pe care dorim sa aparem in primul rand si apoi sa facem analiza pe costuri si bugete.

In actiunea de identificare a siturilor de care avem nevoie pentru a ne face publicitate online trebuie sa luam in seama o gama de criterii : aria in care dorim expunere, ariile conexe de interes, nisele care au legatura cu domeniul. Apoi vin indicatorii de site care triaza mai departe : numarul de vizitatori, numarul de afisari pe vizitator, fluctuatiile sezoniere, numarul de abonati la newsletter, numarul de oameni din comunitati, gradul de expunere informatie pe site, ratingul zonelor publicitare, locatia lor, ratingul la nivel de clienti, etc.

Actiunea pe care o intreprindem poate fi una delegata printr-o firma specializata sau in regie proprie. In primul caz se livreaza catre o agentie de publicitate online profilul potentialului client si in functie de acesta si de bugetul propus se face un mediaplan. Daca lucrati in regim propriu va trebui sa contactati posesorii de situri si sa negociati cu fiecare in parte termenii si conditiile contractului. E o actiune mult mai obositoare si consumatoare de resurse insa mult mai benefica.

Unde este oportun sa ne afisam ?

1. Site-urile mari, traficate intens

Sunt vehicule media care concentreaza zilnic multi vizitatori. Expunerea pe acest tip de site-uri este similara cu bannerul de pe marginea autostrazii unde toata lumea trece in viteza. Poate prinde cu coada ochiului un mesaj publicitar si exista posibilitatea de a-l retine. Insa doar curiozitatea ii face sa mearga mai departe. Oamenii intra aici in mare nestiind exact ceea ce cauta ci doar tipul general de informatie care il cauta. De aceea acestea sunt cele mai bune medii pentru campaniile de branding. Publicitatea aici comunica cel mai bine nume, sigle, culori, concepte. Este putin probabil sa genereze nevoi instantanee vizitatorilor. Curiozitatea poate fi exploatata la maxim prin canalele traditionale : senzational, interesant, tabu, haios. O reclama plata nu produce efect. Cheia acestui tip de publicitate este prinderea vizitatorului. El poate fi inrolat rapid intr-un program anume, trebuie sa i se capteze datele de contact pentru un follow-up ulterior. Daca il pierdeti din prima vizita sunt bani pierduti inca din start.
Rata de click pe aceste site-uri este de 3-4%. Costul publicitatii este medie in jur de 9 Euro pe 1000 de afisari. Adica costul normal este in jur de 3 eurocenti pe vizitator. Nu sunt multi bani pentru nou vizitator insa rata fidelitatii este in jur de 5%. Ceea ce ridica costurile reale la circa 6 Euro de utilizator fidel. Dupa acesta se face rata rentabilitatii actiunii publicitare. Costurile de campanie sunt incluse in comisionul agentiilor care opereaza publicitatea.

2. Site-urile specializate, de nisa

Sunt vehicule media dedicate, iar numarul lor de vizitatori nu este foarte mare. Avantajul este ca publicul tinta este mult mai orientat si stie exact ce cauta. Aici se pot derula campanii mult mai directionat si informatia comunicata in campanie este mult mai orientata. Urmarirea linkurilor se face in mod firesc, fara presiune pe utilizator, pentru ca el gaseste informatii apropiate de domeniul de activitate care il exploreaza. Publicitatea aici nu se mai bazeaza pe curiozitate ci mai mult pe valoare adaugata a mesajului in domeniul respectiv. Sunt ca acele stradute unde oamenii merg anume sa se plimbe, stiind magazinele care le gasesc in zona. Nu stiu exact produsul in sine insa tipul de magazin il au clar in minte. Ei stau, analizeaza, compara, dedica timp pretios actiunilor lor. O reclama bine gandita care comunica un interes conex va avea succes. De asemenea, utilizatorul retine informatia valoroasa si va reveni sa o caute, chiar daca tot prin filiera anterioara. De unde tragem concluzia ca durata acestor campanii trebuie sa fie mai mare decat in cazul primelor site-uri.
Rata de click pe aceste site-uri este de 10-15%. Costul publicitatii este medie in jur de 20 Euro pe 1000 de afisari. Adica costul normal este in jur de 2 eurocenti pe vizitator. Suma este foarte buna pentru nou vizitator insa rata fidelitatii mare, este in jur de 15%. Ceea ce ridica costurile reale la circa 1.5 Euro de utilizator fidel. Din punct de vedere al costurilor se sta mai bine insa trebuie avute in vedere amanuntele urmatoare : durata campaniei trebuie sa fie de 3-4 ori mai lunga, ceea ce ridica costul global si expunerea se face gradual, adica rezultatele se vad in perioade mult mai lungi. Campaniile de acest gen trebuie sa fie desfasurate pe programe care vizeaza rezultate in timp. Costul celor care opereaza campania este insa separat, ceea ce poate creste costul pe utilizator atras.

3. Motoare de cautare

Sunt vehicule dedicate gasirii informatiei pe Internet. Sunt un fel de "ghiduri" de strazi care te directeaza catre locul unde vrei sa ajungi. Avantajul mare este ca oamenii cauta exact informatia care o doresc, contribuind astfel in mod activ la intalnirea cererii cu oferta. Astfel campaniile publicitare desfasurate pe acest tip de mediu sunt foarte directionate. Nu mai e vorba decat de publicitate care trebuie sa exprime cat mai clar cererea. Taria unei reclame in acest mediu sta in copyright, in mesajul scris care iti poate spune daca iti satisface sau nu nevoia. Actiunea omului este directa si rapida pentru ca stie ce vrea. Pe de o parte utilizatorul va sti modalitatea de a reveni, pe de alta parte campania serveste indirect actiunilor de branding. Este un canal foarte bun pentru expunere, dinamic, si care nu necesita cunostinte tehnice avansate, ci doar multa creativitate.
Rata de click pe aceste site-uri este de 1%. Costul publicitatii se liciteaza pentru fiecare afisare in parte si variaza intre 5 si 75 eurocenti pe vizitator. Suma este discutabila pentru nou vizitator insa rata fidelitatii mare, este in jur de 30%. Costul de canal pe unde vei fi regasit insa mareste pretul de 2-3 ori. Ceea ce ridica costurile reale la o medie de 4.5 Euro de utilizator fidel. Costurile campaniei sunt minime pentru ca se poate opera direct de catre marketer.

In functie de bugetul si nevoile specifice de publicitate ale fiecaruia in parte se va alege canalul potrivit sau mixul de canale. Pentru rapiditate se apeleaza la agentiile de publicitate online si la publicitatea contextuala. Pentru cresterea brandului in timp se apeleaza la consultanti si la campanii de lunga durata. Fiecare site web isi are misiunea lui si ratiunea lui de a exista. Specularea pozitiei fiecarui site in parte in avantajul cresterii propriului brand se face analizand in parte si acrdand o mare atentie. Tu unde ti-ai face publicitate online ?

Sursa: http://www.underclick.ro
Autor: Claudiu Gamulescu
Trimite Comentariu:

Trebuie sa fi autentificat pentru a adauga comentarii!

Comentarii
Login
User 
Parola 
 
Cont Nou
Am uitat parola
Reclama
Statistici
Membri 1605
Idei Afaceri 44
Anunturi 0
Firme 261
Produse 323
Promotii 1
Colaborari 2
Articole 29
Cautari Articole
adauga
haine
consultanta
CONSTRUCTI
afacere
constructii
afaceri
firme
bere
parteneri
Parteneri | Termeni si Conditii Utilizare Site - © Boombiz.ro CONTACT
Parteneri: Jocuri Fete Barbie